توانگری شرکت های بیمه

قضیه توانگری بیمه ایران چیه؟

مقایسه بیمه ایران با شرکت های بیمهبعضی از سایت های خبری موضوع توانگری بیمه ایران در رتبه چهارم را برجسته کردند و حواشی ایجاد کردند که متقاضیان بیمه را سرگردان کرده است.

اول از همه لازم بذکر است بیمه عمر حال حاضر بیمه ایران به نام ؛ زندگی مان ؛ توسط دو شرکت بیمه ای ارائه شده است. یک: شرکت بیمه ایران دو: شرکت بیمه ایران معین. که با امتیاز ۵۸۹ سطح توانگری یک را دارد و چندین برابر بسیاری از شرکت های بیمه دیگر است. پس اگر دنبال بیمه عمری هستید که هم اعتبار بالای بیمه ایران را داشته باشد هم توانگری ۵ برابر بالاترین توانگری مورد نیاز برای درجه یک بودن، بیمه زندگی مان تنها گزینه است.

اما اگر صرفا سوال و شبهه ای در مورد خود بیمه ایران دارید این را بدانید که بیمه ایران از آنجا که دولتیست اصولا قابل مقایسه با شرکت های دیگر نیست. بیمه ایران یک شرکت دولتی که حامی شرکت های خصوصی است  یعنی اگر شرکت بیمه ای دچار ضرر و زیان شود، بیمه ایران و بیمه مرکزی خسارات را بعهده میگیرند مانند بیمه توسعه که وقتی برشکسته شد بیمه مرکزی به کمک بیمه ایران خسارات و تعهدات بیمه ای را بجای بیمه توسعه پرداخت کردند. پس مقایسه یک شرکت حامی و دولتی با شرکت های خصوصی امری غیر علمیست. مثل اینکه شما دخل و خرج مدیری که حقوق ۲۰۰۰ کارمند را می دهد با دخل و خرج کارمندی که خرج خود و همسرش را می دهد مقایسه کنید. و همچنین از نظر جامعه آماری و خساراتی که بیمه ایران روزانه پرداخت می کند نیز امیر قیاس اشتباه است. مثل اینکه شما از میان جامعه ی آماری ۱۰ نفره، یک نفر را بیمار بدانید پس می شود ده درصد. از جامعه ی صد میلیون نفره هم ده میلیون نفر بیمار باشند می شود ده درصد. مقایسه ی این ده درصد با آن ده درصد توسط دانش اموزان سطح ابتدایی انجام می شود چرا که جامعه ی علمی این مقایسه را غلط می داند (تفاوت فاحش در حجم نمونه، جامعه آماری و ...). این ضعف آماری در میان  اغلب آمار منتشر شده ایران دیده می شود. همانطور که در پایگاه خبری اتاق ایران هم آمده است که " پیدا کردن آمارهایی به روز و دقیق درباره مسائل مختلف در مراکز آماری ایران کار چندان ساده ای نیست.  و آمارهای اعلام شده ضعف هایی دارد".   

 

اعضای بیمه ایران تنها بیمه دولتی

بیمه ایران مسئولیت بیمه های اجباری دارد مثل بیمه‌‌‌نامه‌های درمان آموزش و پرورش و بنیاد شهید در بیمه ایران سهم بالایی دارند، البته آموزش و پرورش در حال حاضر در بیمه ایران قراردادی ندارد ولی قراردادهای بنیاد شهید چندین سال است که به صورت تکلیفی و با سیاست های دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی تمدید می‌شود. در ابعاد مثبت اگر بخواهیم نگاه کنیم معلمان ما به این خدمات مطلوب درمانی نیاز دارند وبه عنوان کسانی که مسئول تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشورند مستحق دریافت بهترین خدمات نیز هستند، اما از طرف دیگراین خدمات از آنجا که ضرر ده هستند پرتفوی آماری بیمه ایران را پایین می آورد. و افرادی که صرفا بدنبال آمار و ارقام برای اعتماد میگردند این مطالب را نمی دانند و سریعا آن را مربوط به ضعف شرکت می دانند.

توجه داشته باشید طبق قانون تاسیس بیمه ایران اعضای مجمع شامل وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و معدن و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کل کشور است. رئیس مجمع نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی است. طبق قانون تاسیس تعیین خط مشی‌های کلی شرکت و تصویب صورت‌های مالی ارایه شده از سوی هیات مدیره  و رسیدگی به سود و زیان عملیات بیمه گری، برگزاری مجامع،تصویب برنامه وبودجه و راهبری امور شرکت برعهده این مجمع است.

از همه این حرفها گذشته نکته ی دیگری نیز هست: پورکیانی گفت: در بررسی های اولیه، ارزیابی شرکت بیمه ایران حدود 83 درصد بود که مورد تایید سازمان حسابرسی قرار گرفت اما بیمه مرکزی به دلیل ارزیابی نشدن دارایی های شرکت به قیمت روز و مغایرت آن با بررسی آیین نامه های شورای عالی بیمه آن را به 40 درصد تقلیل داده است!

فراموش نشود بیمه ایران بدلیل دولتی بودن،همواره کسری هایش از طریق بودجه عمومی دولتی تامین میشود ضمنا مدیر عامل بیمه ایران جزو اعضا شورای سیاست گذاری بیمه در ایران بوده و خود در تعیین قوانین بیمه ای نقش مهمی را ایفا می نماید و در حال حاضر با تغییر یافتن مدیر عامل سیاستهای کلی بیمه ایران در حال تغییر میباشد که توانگری بالایی را ایجاد می کند.
 

توانگری پایین بیمه ایران؟!؟! مگه داریم؟

جریان سطح توانگری بیمه ایران چیست

توانگری شرکت بیمه ایران
لگوی بیمه ایران نمایندگی ایزدی کد ۵۸۴۱

توضیحات

goldenRet
View User Profile for goldenRet
شنبه 27 خرداد 1396, 15:45:49

سلام اقای ایزدی منم اینو شنیدم سرچ کردم این مطلبو پیدا کردم ممنون از اطلاع رسانیتون. لطفا جدول ماهی ۲۵۰ تومنو برای ایمیلم بفرستید متولد ۶۹ هستم برای بازنشستگی

شنبه 27 خرداد 1396, 16:00:19

خواهش میکنم در خدمتیم. ارسال شد

افخمی راد
View User Profile for افخمی راد
دوشنبه 29 خرداد 1396, 15:24:19

 شرکتی  که به عنوان مثال زیر ۱۰ ساله باز شده و عمدتا فقط عمر میزنه ، هنوز به بازپرداخت بیمه شده هاش نرسیده که بخواد خسارت پرداخت کنه. معلومه که سرمایش هم بالا به نظر میرسه فعلا فقط از مردم گرفته هنوز چیزی پس نداده که ببینیم چند مرده حلاجه. وایستیم ببینیم موقع پرداخت غرامتا چقدر سربلند میان بیرون

غرامت که فقط بازخرید نیست.

انشا الله که همگی بخوبی توسعه پیدا کنند 

دوشنبه 29 خرداد 1396, 16:38:04

ممنون دوست عزیز. اگر نتونن بیمه ایران و بیمه مرکزی بجاشون پرداخت می کنن