آموزش ثروت آفرینی به کودکان 3

تربیت کودکان ثروتمند

8. مواظب باشید کار کردن را خیلی سخت نشان ندهید. درست است که فرزندمان باید بداند تنها با  تلاش زیاد می تواند ثروت آفرینی کند، اما این بدان معنا نیست که پول درآوردن را سخت جلوه دهیم. هنگامی که کودکان در خواستن کالایی پافشاری می کند، اغلب والدین از عباراتی همچون "پول که علف خرس نیست" استفاده می کنند. این موضوع سبب ایجاد ارتباط میان استرس و پول در ذهن کودکان می شود و پول منبع درد و رنج می شود نه راهی برای رسیدن به اهداف.

9. از کودکی، بودجه بندی را به فرزندتان یاد دهید. به او راهی برای مدیریت پول نشان دهید. اگر پول تو جیبی میگیرد، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را به او آموزش دهید تا بداند می تواند آن پول را یکروزه یا یکهفته ای خرج کند یا حتی مقداری از آن را پس انداز نماید. مهم نیست چقدر این سرمایه کم و ناچیز است. مهم عادت مدیریت درست مالیست. اگر مبلغ پول تو جیبی خود را بسرعت خرج کرد به او دوباره پول ندهید. در غیر اینصورت همیشه در ناخودآگاهش باقی می ماند که اگر سرمایه ی خود را به هدر داد دیگران به کمکش خواهند آمد. بگذارید تا هنگامی که زیر سقف خانه ی شما زندگی می کند بتواند عواقب کارهای خود را در محیطی ایمن تجربه کند تا هنگامی که وارد دنیای بیرون شد انسانی مسئول، متعهد و کوشا باشد.

 

بیمه عمر برای کودکان

10. بر کار کردن در سن پایین اصرار نکنید. کار اصلی یک نوجوان رشد و تحصیل است. او را مجبور به انجام کار نکنید. شاگردی مغازه، دستیار پدر، شغل های پاره وقت و سیاه، او را از تحصیل درست باز میدارد. بعدها پس از فراغت از تحصیلات، وقت بسیار زیادی برای کار کردن خواهد داشت. در غیر اینصورت او را از کار کردن درست وثروت آفرینی زده خواهید کرد. توجه داشته باشید که انجام کارهای خانه، مانند گردگیری جاروبرقی، ظرف شستن، اتوی لباس ها و غیره از وظایف تمام افراد خانوادست. اکیدا برای انجام این وظایف به او پول ندهید. اگر بابت تشکر از این کار به او جایزه می دهید به تمام اعضای خانواده که در کارهای خانه کمک میکنند نیز باید جایزه دهید. "داشتن شغل وظیفه ی نوجوانان نیست".

11. نوجوان خود را برای تفکر راجع به آینده ی مالی خود تشویق کنید. طرح و برنامه هایی که برای آینده ی مالی او کشیده اید را حتما با  خودش در میان بگذارید. اهمیت هدفگذاری زودهنگام را به او بگوئید. هنگامی که دوران مهدکودک خود را طی می کند، از او بخواهید به این فکر کند که دوست دارد در بزرگی چه شغلی داشته باشد.می دانیم که به احتمال زیاد بارها تغییر نظر می دهد اما همین که به موضوع فکر کند و برای آن برنامه بریزد، ذهن او را به برنامه ریزی و هدف مندی سوق می دهد. به او کمک کنید واقع گرا باشد و بداند با  تلاش و پشتکار می تواند به اهداف عالی برسد. کودک باید بفهمد که رسیدن به ثروت، صبوری زیادی میخواهد و راهی طولانیست تا در بزرگسالی در پی ثروت بادآورده منتظر و بیکار نماند.

12. حرفه های کوچک درآمد زایی را به او آموزش دهید. پرورش قارچ، کرم خاکی، ابریشم، جوانه، گلدوزی، بافتنی و... او را تشویق کنید که این مهارات را یاد بگیرد تا اعتماد به نفسش در عرصه ی کسب و کار بالا رود. چرا که از سنین نوجوانی می داند قابلیت درآمدزایی را دارد.